سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
مشک عطرى است نیکو . بردن آن آسان و بوى خوش آن پرورنده دماغ انسان . [نهج البلاغه]
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 28

نقلاب عربی کاملاً قابل پیش‌بینی بود. کافی بود کسانی افکار عمومی آنان را بررسی می‌کردند. در 4-5 سال‌ اخیر حداقل ده مورد از نظرات کاربران شبکه‌های خبری الجزیره و العربیه و ... در رسانه‌های خودمان منعکس شد که نشان از آمادگی آنان برای خیزش اسلامی مبتنی بر آموزه‌های انقلاب اسلامی داشت.

نمونه‌ای از نظرات کاربران الجزیره درباره تحولات ایران اسلامی  

بی‌شک این خیزش بیش از همه ناشی از تحولات سیاسی در سال‌های اخیر کشور ما است. زنده شدن گفتمان انقلابی امام خمینی در کشور ما و موفقیت‌های هسته‌ای و بین‌المللی و هم‌چنین موفقیت‌های پی‌درپی حزب‌الله در لبنان این خودباوری و امید را به جوانان کشورهای عربی داد که بله: "می‌شود و می‌توانیم."

قدرت این پیام آن‌چنان بود که بر خلاف انتظار و پیش‌بینی‌ها، مردم مسلمان را دوباره متوجه قدرت اسلام و باورهای ناب آن نمود. احمدی‌نژاد در این میان بیشترین و موثرترین نقش میدانی را داشت. سخنرانی‌های او در مجامع بین‌المللی مخصوصاً نیویورک باعث زنده‌شدن وجدان‌های عمومی در سراسر دنیا و بیش از همه جا جوانان عرب شد. کافی است به لحن‌های آنان دقت کنید.

نکته مهم دیگر آن است که سرعت فراگیری پیام انقلاب اسلامی آن‌قدر زیاد بود که حتی احزاب و نخبگان مبارز کشورهای عربی نیز از آن عقب ماندند. همان گونه که در کشور ما پس از گذشت 6 سال نخبگان و احزاب هنوز که هنوز است باور نکرده‌اند که احمدی‌نژاد با شعار امام خمینی و انقلاب اسلامی و ارزش‌های اصیل آن روی کار آمده است. اخوان المسلمین که مهم‌ترین حزب اسلام‌گرای کشورهای عربی است اساساً از این قافله عقب مانده است چرا که جنس این جنبش از جنس روشنفکران اخوان المسلمین نیست بلکه بسیار بسیار به جنس انقلاب اصیل اسلامی (امام خمینی و جمهوری اسلامی) نزدیک است.

نکته دیگر آن است که انتظار موفقیت زودهنگام برای این انقلاب‌ها به نظر غیرمنطقی می‌آید. اگر چه شروط لازم برای انقلاب که همانا بیداری مردم و مخصوصاً جوانان است فراهم است ولی شرط کافی آن یعنی رهبری و تشکیلات منسجم و همچنین مکتب مبارزاتی نیز نیاز است که متأسفانه در این تحولات به چشم نمی‌خورد. بنابراین امریکا با مهره‌های آماده خود از جمله البرادعی این جنبش‌ها را به زودی به انحراف خواهد کشید اگر چه واقعاً تونس و مصر به وضعیت قبلی برگشتنی نیستند.

حال باید منتظر بود که آیا این آتش دامن عربستان سعودی و حوزه خلیج فارس و الجزایر و لیبی را هم خواهد گرفت یا نه. این اتفاقات باعث جلب توجه مردم جهان خواهد شد. کم نیستند مردمی که مخاطب شعارهای انقلاب اسلامی هستند. پیش‌بینی من این است که اوضاع مشابهی را به زودی در امریکای لاتین، افریقا، جنوب شرق آسیا و حتی اروپا و امریکا نظاره‌گر باشیم


 نوشته شده توسط شاهزاده ی کویر در جمعه 89/12/27 و ساعت 1:24 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 0
مجموع بازدیدها: 20172
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه